Låt mig presentera Leon, den procedurella kameleonten

Yaay så var även mitt sista kursprojekt klart! Jag som egentligen hade tänkt att vara klar innan nyår, men det var svårt att överge själva kodandet för att skriva på rapporten så det tog sin lilla tid. Nu i efterhand känns det bra att jag inte övergav min idé om att skapa en kameleont-textur som projekt i kursen Procedurella Metoder För Bilder, med det var minsann någon dag i början som det kändes lite överväldigande. Det blev ju kul!

3D-objektet är egentligen så här simpelt!

Kortfattat: Låt mig presentera kameleonten Leon. Han bor i en virtuell 3D-miljö skapad i Unity och kan kamouflera sig till sin omgivning. Egentligen har han ingen färg eller något speciellt mönster, utan illusionen av höjdskillnader skinnet skapar jag genom kod. Detsamma gäller cellmönstret som styrs av matematiska funtioner. 

Utförligt: För att slippa upprepa mig.. se https://procedural-chameleon.com 🦎👀

Tidigare inlägg från kursens gång:

En kommentar om “Låt mig presentera Leon, den procedurella kameleonten

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *