Till följd av utmaningen Elephant Edge

Här kommer en uppdatering kopplat till mitt förra blogginlägg, där jag berättade om att jag skickat in ett bidrag till utmaningen ElephantEdge. Mitt projekt blev utvalt till ett av de vinnande bidragen! 🐘 Hoff poff så har det också fått synas på LinkedIn, presenterats som ett ”featured project” på Hackster och i en artikel på Techcrunch (Can artificial intelligence give elephants a winning edge? ). Lite märkligt med så mycket lovord, som ”..With little resources and support, Sara built a full telemetry dashboard combined with ML algorithms..” medan det vore mer riktigt att beskriva det som ett proof of concept. Men ja det blir väl mer slagkraftiga artiklar så 😅. Väligt kul iallafall! Verkligen en påminnelse om att det kan vara värt att göra ett försök när det dyker upp något som verkar roligt (förutsatt att man har tid och energi), som jag nämnde i förra inlägget var jag ju nära att inte skicka in något alls när det var ett par dagar kvar.

Skärmdump från artikeln på TechCrunch

En annan följd från att jag var med i utmaningen är att jag blev kontaktad av Edge Impulse som var medarrangörer. De frågade om jag ville fortstätta mecka med hårdvara och deras verktyg för TinyML för att sedan skriva blogginlägg, göra tutorials etc. Och det ville jag! Så mer småprojekt i den här stilen blir det under 2021. 😃🧪 

Får snart en låda med hårdvara anpassat till maskininlärning på små enheter att pyssla med!

En kommentar om “Till följd av utmaningen Elephant Edge

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *