Ny på Hackster och med i utmaningen Elephant Edge

Jag har skapat ett konto på Hackster.io! 🤖 ”The world’s largest hardware and software developer network” enligt dem själva. Här kan den som vill beskriva sina hemmasnickrade lösningar och lära av andras. Jag har trillat in på sidan ett par gånger tidigare men nyligen släpptes en utmaning som hade med elefanter att göra och då kom jag till skott med att skapa ett konto. Uppgiften gick ut på att tänka sig att man utvecklar en IoT-lösning för ett litet sensorpaket som elefanter skulle kunna ha på sig. Det var ganska fritt var man fick göra och inga krav på att mecka ihop all hårdvara utan det gick bra att simulera hur lösningen kan fungera, däremot skulle både verktyget Edge Impulse och platformen IoTConnect användas. Några dagar innan deadline kändes det som att jag hade ett för spretigt och halvklart bidrag och funderade jag på om det ens värt att slutföra och skicka in. Men kul att försöka iallafall ju! Så jag satt uppe lite för sent de sista dagarna och sammanställde vad jag hade så gott det gick. Nu blir det spännande att invänta juryns besked om 2 veckor. Bara det att juryn, med t ex  Sarah Maston som startade Project 15 (se video nedan), kommer att läsa igenom vad jag gjort känns häftigt. Har insett att det är den typen av personer som jag blir starstruck av 😅🤩

Här kommer en länk till mitt bidrag: TinyML and IoT for Conservation Efforts

En kommentar om “Ny på Hackster och med i utmaningen Elephant Edge

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *