React Bootcamp

React-plugg i soffan 👌

Efter tips har jag skapat mig ett konto pÄ Scrimba, en plattform för interaktivt lÀrande av front-end. Hittills sÄ Àr jag positivt överraskad och jag tycker verkligen om deras lektioner som Àr en kombination av kodeditor och videotutorial. Man kan alltsÄ pausa videon och Àndra koden!

Jag kodat med React (javascript-bibliotek) till och frÄn i nÄgra Är och var nu sugen pÄ att fokusera ett tag pÄ att plugga pÄ olika koncept. NÀr jag kodar pÄ mitt hemmaprojekt Campuskost sÄ hÀnder det ofta att jag behöver fÄ fram en lösning pÄ ett specifikt problem och letar fram nÄgot som fungerar. DÀremot kanske den lösningen inte blir sÀrskilt sammanhÀngande med resten av koden och det blir snabbt stökigt (lÀs t ex mitt inlÀgg Utveckling av Campuskost: Clean code och anvÀndartester). Det kÀnns dÀrför kul att vÀnda lite pÄ det, att ta ett koncept (t ex anvÀnda React Context API) och anvÀnda det till nÄgot godtyckligt bara för att lÀra sig.

Det hĂ€r kĂ€nns som en kul grej nu nĂ€r jag har mycket ledig tid pĂ„ kvĂ€llar och helgar. Den hĂ€r helgen hade jag som mĂ„l att komma fram 10% i kursen React Bootcamp – check! Jag Ă€r halvvĂ€gs igenom nu och ser redan fram emot att fortsĂ€tta koda egna projekt efter att ha lĂ€rt mig mer 😃 

Tips pÄ Fler plattformar

.. som Àr smidiga för att snabbt komma igÄng med att öva front-end.

Vissa kan man koppla till att publicera sin hemsida/webbapp, Ă„tminstone CodeSandbox och StackBlitz vilka ocksĂ„ Ă€r de jag har anvĂ€nt mest. Lycka till 🚀

SÄ hÀr ser det ut nÀr man skapar en React-app i StackBlitz. Det gÄr alltsÄ att se resultatet alldeles intill dÀr man kodar (eller öppna i helskÀrmslÀge)

LĂ€mna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fÀlt Àr mÀrkta *