Framläggning och fortsättning

Den 11 juni la vi fram vårt examensarbete! Det blev fin dag och ändå lite festlig, och att presentera via Zoom var inte så tokigt. Projektet är nu alltså avslutat rent pluggmässigt, men vi har svårt att släppa taget om det än eftersom vi gärna ser att det kommer till användning. Vi fortsätter därför lite nu som sommarjobbare via Linköpings universitet inom projektet Agtech 2030, med fokus på att skapa en ”intelligent åtelkamera”. En kul grej är att projektet fått finansiering från universitetet, då de har ett program som stöttar aktiviteter som bidrar till hållbar utveckling. I praktiken blir det experiment med microcontrollers och sensorer, samt research om olika lösningar för IoT och maskininlärning på små enheter. Roligt att det finns så mycket att utfoska men samtidigt svårt att navigera bland alla alternativ och hinna slå fast vid något. Håller tummarna för att vi kan få fram något konkret.

I övrigt har jag 9 veckors sommarlov – innan jag i mitten av augusti börjar arbeta på Gaia! Där spenderade jag förra sommaren och trivdes bra, så jag ser fram emot att komma tillbaka. Om någon är nyfiken kan ni se här vad jag kan tänkas pyssla med, men jag uppdaterar mer i höst såklart. Det här blev en liten sommar-update alltså, passar på att dela lite sommar från kamerarullen här under. 🌞

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *