Reka exjobb i djurparken

De där två veckorna jag hade att spendera är nu inne på slutspurten och som kort utvärdering så var det väldigt skönt. Jag skulle kanske fortfarande vilja bli bättre på att finna ro i att göra ingenting i flera dagar. Gissar på att ordet myspyssla inte är särskilt beskrivande för de flestas öron men haha låt mig beskriva denna favoritsyssla. När jag myspysslar så håller jag på med något som jag själv fått för mig att göra och det är ofta kreativt eller har med organiserande av livet att göra – och alltid med något favoritalbum spelandes i bakgrunden. De här veckorna har det blivit mycket sånt så det har varit skönt. Jag har rensat mina prylar i Västerås och ser nu fram emot att faktiskt trivas i mina gamla rum. Så ut med säkert 50 prylar och in med en ny.. det blev en bullet journal till slut! Jag som både är ett stort fan av planering och målsättning samt det pyssliga lär ju tycka att det är kul tänker jag. Annars har de här dagarna bjudit på bästistid, träning, familj, soffhäng och Halloweenfirande bland annat. Några halvdagar var jag på Gaia och kodade vidare på det projekt jag påbörjade i somras. Det vore kul om projektet kom till verklig användning sen så vi försöker knyta ihop säcken lite. Något som redan är kul är att jag nu får användning av sådant jag lärt mig där. Jag och Ronja jobbar nämligen vidare med vårt projekt Campuskost nu och inför vår nystart testar vi att använda Microsoft Azure, som kortfattat är en molnplattform för att bygga och hosta applikationer. Kan berätta mer senare men vi började idag och det var lite klurigt att få helheten att fungera. Vi får nog sova på saken och kämpa vidare helt enkelt.

Och ja! Såklart kommer här en uppdatering på vårt första Kolmårdenbesök kopplat till exjobbet. Här går det att läsa om själva testet som gjordes den dagen, så kan jag ta det lite mer kortfattat här. Det kändes superskoj att bli insläppt på djurparken och se mer av arbetet bakom kulisserna. Tekniken som användes under dagen är kopplat till projektet som jag och Amanda ska göra, så att få se redan nu hur det fungerar i praktiken var toppen. Det ser ut att snart bli ett till studiebesök, fast då på Axis som har kameror och kompetens som lär komma till användning för oss. Imorgon börjar mina sista vanliga kurser på LiU.. vad galet. Hörs!

3 thoughts on “Reka exjobb i djurparken

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *