Sommarplaner – Norrköping och Gaia!

Yayy nu har jag skrivit på anställningsavtal för sommaren med Gaia i Norrköping/(Linköping). Det lutar med att mitt projekt kommer innehålla bland annat IoT, apputveckling, realtidsanalys ish och jag är taggad! Gaia sysslar med digitalisering och tar ofta in uppdrag för att täcka alla bitar från strategi, design och utveckling av plattformar till dataanalys och machine learning eller vad som kan behövas. Låter ju väldigt passande för att skaffa sig en bättre helhetsbild av systemutveckling, och det känns värdefullt att få känna av hur det är att jobba på ett mellanstort företag. Under somrarna på ABB så utvecklade jag programvara som skulle användas internt på ABB, vilket är spännande på sitt sätt i och med storleken av företaget, men det ska bli kul att känna av hur det är att arbeta närmare en slutanvändare.
Det kanske också hade varit värdefullt att känna av en helt ledig sommar?! Jag tog faktiskt en funderare om jag ens ville sommarjobba över huvudtaget i år. Det behöver ju faktiskt inte vara en självklarhet och jag önskar att det inte las så mycket värdering i vem som har eller inte har ”ett relevant sommarjobb”. Kanske att en prioriterar att släppa allt som har med datorer att göra, samla energi för nästa läsår, det finns så många anledningar. Och för att vara den som är den (hehe) – det kommer ordna sig med jobb för oss ingenjörer efter examen oavsett 😀 Jag vill gärna ha en sommar där jag hittar på mycket kul, och känner jag mig själv så blir jag mer aktiv när jag har ett antal jobbtimmar om dagen snarare än om jag går hemma och drar haha. Samt är jag en sann nörd som ser fram emot att få snöa in mig i ett projekt. 

Lite ledighet också kommer vara välbehövligt efter att ha avslutat utbytesåret! De första veckorna efter flyget landar den 15 juni planerar jag att spendera med nära och kära ( fara runt lite mellan Västerås, Norrköping och Skåne antagligen ) och sedan igen de sista veckorna innan plugget drar igång. Däremellan 7 veckor med kod, kvällsdopp, vänner, Samuel, helgäventyr.. Åh, jag ser verkligen fram emot att spendera en sommar i Norrköping. De tre tidigare senaste somrarna sen jag flyttade dit för att plugga har jag bara svängt förbi några enstaka dagar och har då känt att jag stanna längre. Mår så bra i den staden!

Fina Norrpan

En kommentar om “Sommarplaner – Norrköping och Gaia!

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *