Below average

Mest bara för att det känns viktigt att dela med mig av när något inte går så bra också. Nu spelar det inte så stor roll just att andra presterade bättre (bortsett från betygskurvan) – men ja alltså jag har nog aldrig fått färre poäng på ett prov jag skrivit. Skrivit är nästan en överdrift med tanke på att jag inte ens hann svara på många av frågorna. 

En liten tröst är att jag var långt ifrån ensam om att tycka att tentan var orimlig. Jag fick höra av en kursassistent idag att tentauppgifterna skrevs natten inpå och nu har de gått ut med en deal så att man kan samla ihop lite poäng i efterhand. Hm. Letar jag kanske bara omständingheter att gömma känslan av misslyckande bakom?! Jag har nog i själva verket väldigt klar bild av hur förberedande plugg, slarvfel och prioriteringar gjort sitt. Hade det varit så att jag skulle plugga i flera år här i USA så hade jag tagit tag i detta med tidsbristen på tentorna och tränat upp min hastighet. Jag är duktig på problemlösning men som det är nu fixar jag det inte på ~4 min/uppgift. Det går ihop sig ändå i och med att kurserna även har betygsgrundande projekt och programmeringsuppgifter, vilket går bra! (så det där med att träna upp hastigheten blir nog inte av hehe). Påminner mig själv om att det här ett lyxproblem på många sätt och nu efter att ha skrivit av mig känns det inte särskilt viktigt längre – Tack för det bloggen.

 

Mitt svar på flera av frågorna på midterm-tentan ..

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *