Börjar landa i att ha landat

Nu har jag varit hemma i Sverige i en vecka och ett par dagar och har farit fram och tillbaka mellan Västerås, Norrköping, Skåne och så Norrköping igen. Träffat familj och vänner, packat upp, packat ner igen och flyttat, firat midsommar, sovit. Jag har nästan känt mig lite berusad när jag sprungit runt i Norrköping nu i dagarna, allt är liksom nytt och gammalt på samma gång och det är förvirrande att andra inte delar den känslan med mig.

Nu börjar det lägga sig och jag känner mig mer och mer redo för sommaren. Jag brukar sätta upp 3-4 saker för varje kvartal som jag vill fokusera på, att liksom kunna falla tillbaka på om det blir för mycket eller om jag blir rastlös. För sommaren i år är mina fokuspunkter: Tid med familj & vänner, Sommarjobbet på Gaia, och att vara snäll mot kropp och knopp. För något att jämföra med, när fokus har varit något pluggrelaterat så kanske sömnen eller relationer fått lida lite ibland. Exempelvis under de tre senaste kvartalen har ’Plugg på Stanford’ varit en fokuspunkt, så det känns rätt skönt att byta ut den mot något mildare. 

Annat som jag gärna vill lägga tid på i sommar är förberedelser inför att vara klassförestådare i början av nya läsåret, måla väggarna i mitt nya rum och fixa om lite här på hemsidan. Kanske pyssla lite smycken, teckna, knåpa ihop en fotobok från USA och annat sådant som jag tycker är så mysigt. Jag lär också fundera på hur jag vill lägga upp sista kurserna innan exjobb – få klart allt redan innan jul eller sprida ut dem på två terminer, det vill säga plugga lite på halvfart. 

Igår hade jag en introdag på Gaia inför sommarjobbet och det känns toppenbra! Projektet som jag ska få jobba med (Gaia Public Transport) låter spännande och kommer innebära mycket nytt. Jag kommer lära mig mer om att lösningar inom internet of things (i detta fall signaler till och från bussar, digitala skyltar, hållplatsutrop osv) samt molnbaserad utveckling med Microsoft Azure vilket är rätt nytt för mig. Jag känner mig väldigt taggad på att kunna grotta mig in i ett specifikt projekt för ett par veckor, i kontrast med plugglivet och typ 10 bollar i luften samtidigt. På måndag börjar jag på riktigt, lär komma fler uppdateringar! 

Jetlaggad och glad någon timme efter att ha kommit hem

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *