Halvtid – Stanford

Ytterst klyshigt, men _vad_tiden_flyger_. Att det har gått runt 5 månader sen de här första dagarna med introevent?? Men vad är halvtid utan en halvtidsutvärdering. Det blir inte en lång en, för imorgon är det midterm och jag behöver min smarthetssömn. Men allt som allt är jag toppennöjd hittills! Det är verkligen ett häftigt campus att hålla till på. Småsaker som att en föreläsare pratar om Youtubes databaser som exempel och frågar ”är det förresten någon här inne som har jobbat på Youtube?”, någon säger ja och kan inflika med lite detaljer. Eller som när man vill komma förbi en annans kontor men ”det funkar inte på måndag för då är jag på Pixar”. Jag fick höra från en som var här på utbyte för många år sen att han ångrade lite att han inte hade lagt mer tid på den sociala biten. Har haft det i bakhuvudet och varit på så många event jag kunnat och är glad för det. Allt från middagar, pysselstugor, barrundor, potlocks, pumpakarvning, amerikansk fotboll, game jams, kickbox och happy hours. Det är så härligt med hur öppna folk är här, att man liksom kan träffa en ny kompis när man låser cykeln. Jag ser framför mig hur jag nog kommer att bryta många sociala normer i Sverige när jag kommer hem, gillar detta bättre nämligen. 

Systemet med alla korta deadlines lär jag inte sakna lika mycket. Det är en blandad känsla av att vilja stanna tiden och spola fram den för att bli klar med allt. Tänker att ”vad skönt det ska bli på torsdag när alla deadlines är avklarade”. Plötsligt är jag där och har ett par dagar för livet att komma ikapp. Sen är man där igen, ”vad skönt det ska bli nästa torsdag när nästa gäng deadlines är över”. Hoppa över yogapassen och vi har ett perfekt recept på flygande tid. 

Om 123 dagar lyfter planet mot Sverige.

Även om jag gärna hade kramat om alla där hemma är jag väldigt glad att utbytet är ett helt läsår!

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *