Drömma om kod

Ni vet hur man kan känna sig helt uppjagad efter en dag av många nya intryck. Lite så har jag kännt mig nu de senaste dagarna, men nördigt värre så har intrycken handlat om kod. Igår hade jag signat upp mig på GDG East Sweden, ett meetup med syftet att lära sig mer om utvecklingsverktyg från Google. Visste inte riktigt vad jag skulle vänta mig men gick ändå och var glad för det sen! Lärde mig lite om programmeringspråket Go och blev taggad på att fortsätta. Först och främst längtar jag dock till att fortsätta programmera nya Campuskost vilket jag planerar ha tid med nästa vecka (yay!) och då är det React.js som gäller. Under dagarna blir det mycket Python och inför pass som labbassistent uppdaterar jag mina Javakunskaper.. vilken kombo. Det här med att vara exhalterad över kodandet verkar vara på gott och ont – när jag försöker somna så har det snurrat runt siffror och kodrader i huvudet (efter att ha sysslat med annotering i samband med exjobbet I guess) och sen vaknar jag tidigare än vanligt. Ändå lyxigt att få ägna sig så fokuserat åt programmering under en period, så jag ska njuta. 

Dagens tips! här kan du testa Go i en interaktiv tutorial. 💻

Från GDG Meetup i Norrköping

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *