När anonym feedback blir offentlig

Jag tror inte att jag var den enda som fick lite smått panik idag när vi fick höra att all ”anonym feedback” vi skickat in om våra gruppmedlemmar låg uppe på nätet. Dels för att jag ångrade lite att jag inte spenderade mer tid på att skriva mina mer omsorgsfullt och dels för att läsa de som handlade om mig.

Lite känsligt ämne på något vis, att visa upp vad man inte är bra på. Men också just därför som jag tycker att det är viktigt att göra. Listar här nedan vad jag fick efter avslutat spelprojekt. Ganska naturligt ( tyvärr ) fick den negativa kritiken större delen av min uppmärksamhet.

Yay:

  • I feel like she was a big factor in the overscoping
  • She had a lot of good feedback along the way helping us polish the game, and the enemies turned out looking super nice.
  • She did a nice job with animations and paid some really close attention to detail.

Nay:

  • I think she should have been more ready to cut stuff when we were approaching the deadline.
  • She had the original idea for the game, which in retrospect was not amazing, but I think it was sufficiently good to build.
  • Sara had too many things she wanted to implement. She was a little too focused on adding features when we should have been removing and refining them.

Det kändes lite jobbigt att läsa, speciellt att alla tre delade åsikten om att jag var lite för påstridig. Och att jag inte hade någon aning om det. Men nu har det gått någon timme och jag har låtit känslorna komma och gå, det är ändå ett beteende som är enkelt att ändra tills nästa gång. På tal om nästa projektgrupp så ska jag se till att vara tydlig om att jag gillar öppenhet. Jag menar, jag hade inte blivit ledsen för en halv sekund om någon svarat mig “Nej men du nu börjar det närma sig deadline, vi borde se till att fokusera på att få klart det vi redan har nu” när jag velat lägga till något. Så simpelt egentligen.

Nu var inte det här en särkligt big deal men ändå en tankeställare om att wooah det lär finnas så mycket som jag inte har någon aning om att andra människor tycker och tänker. Tänk om allas anonyma feedback skulle bli offentligt likt idag. Hm

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *